Daha önce ki yazımda çok genel olarak pazarlamada sesli mesaj’ın ne demek olduğundan ve aslında ne tip insanlar için bir ihtiyaç olduğundan bahsetmiştim.

Gelin bu sefer de sesli mesajın kurumunuz için neden bir ihtiyaç olduğuna ayrıntılı olarak bakalım. Sesli mesaj ile müşterilerinize ulaşmak için 5 neden üzerinde duruyor olacağım. Hadi ayrıntılı olarak bakalım…

1-      Farklı Olun! Bugün neredeyse her ölçekte şirketin bir toplu sms hesabı var ve kendi veritabanındaki müşterilerine mesajlarını sms ile ulaştırıyorlar. Evet sms hala efektif bir yol ancak müşteriler o kadar fazla sms’e maruz kalmaya başladılar ki artık bazılarını okumadan da silebiliyorlar. İşte tam da bu noktada sms’e ilave olarak aynı gün olmasa da aynı hafta içerisinde ya da kampanya dönemi içerisinde yapacağınız bir sesli arama ile mesajınızı verebilir, farklılık yaratabilir ve müşteri de ek bir farkındalık yaratabilirsiniz.

2-      Yeni Müşterilere Ulaşın! Mevcut olarak markanızın elinde bir veritabanı var ve bu mevcut müşterilere bir şekilde ulaşıyorsunuz ve mesajlarınızı iletiyorsunuz. Peki ya yeni müşteriler ? Bir bölgeye özel kampanya yapmak istediğinizde ya da yeni bir mağaza açılışında o çevrede bulunan müşterilere ulaşmak istemez misiniz ? İşte tam da bu konuda sesli arama sizin için inanılmaz bir çözüm. Sesli arama ile o bölgedeki müşterilerinize anında ulaşın. Alan araması özelliğine sahip JetSes platformu ile istediğiniz bölgeyi seçin, mesajınızı belirleyin ve gerisinizi bize bırakın.

3-      Müşterilerden Geri Dönüşler Alın! Bir marka için olmazsa olmaz bir nokta vardır ki o da müşteri memnuniyeti. Kimi zaman anketler, kimi zaman çağrı merkezleri, kimi zaman direk satış elemanlarına iletilir memnun olma ya da olmama durumları. Müşterileriniz alışverişini tamamladıktan sonra ya da genel olarak marka algısını ölçmek veya uzun süreli müşterilerinizden markanızla ilgili geri dönüşler almak için tele anket son derece uygun bir çözüm. İster markanız ile ilgili isterseniz satış danışmanınız ile ilgili ya da isterseniz kampanyanız ile ilgili anket sorularınızı oluşturun, sesli arama yapalım, sonuçlarını değerlendirin, stratejilerinizi belirleyin.

4-      Ses, En Etkili ve En İyi İletişim Yöntemidir! Bazı mesajlar vardır ki ses ile iletildikleri zaman en iyi sonuçları verirler. Vurgu, tonlama, heyecan gibi birebir iletişimde önemli yere sahip öğeleri ancak sesli mesaj ile yansıtabilirsiniz. Bu öğeler aynı zamanda akılda kalıcılığı da sağlayan öğeler olup, markanızı daha iyi ifade etmenizi, gerekli ilgi ve merakın sağlanmasını da sağlarlar. Sesli mesajlarınıza ek olarak müzik ve ses efektleri gibi destekleyici unsurlar da ekleyebilir, markanıza özgü ses öğeleriyle pozitif algı ve farkındalık oluşturabilirsiniz.

5-      Markanızın Sesini Duyurmak için En Ucuz Yol! Televizyon, Radyo veya internetteki sesli reklam mecraları göz önünde alındığında, sesli arama müşterilere ulaşmak için açık ara en az maliyetli yol! Sesli arama yapmanız markanız için çok ucuza gelecek olup, veritabanınıza veya alan araması ile  hedef kitlenizin olduğu bölgeye sesli arama yapmanız çok daha hedefe yönelik olup, daha efektif sonuçlar getirecektir.